Rutte en levensbeëindiging Beantwoorden

Ik krijg altijd een unheimisch gevoel als ik Premier Mark Rutte hoor of zie. Al vanaf zijn aantreden. De man is zo glibberig als een aal. Zijn kabinetten hebben de zorg ontdaan van elke menselijkheid. “De Zorg” zijn slechts cijfers die aangepast kunnen worden. Stas van Rijn liet zich voor het karretje spannen en flikkerde de zorg over de Overheidsmuur naar de Gemeenten. Zelfs van Rijn’s moeder moest er aan geloven; zijn moeder ‘ liet ter plaatse haar plas lopen.’

Op 4 februari dit jaar concludeerde de adviescommissie onder voorzitterschap van Paul Schnabel dat de euthanasiewet voldoende ruimte biedt bij voltooid leven. En nu, ‘out of the blue’ komt Schippers, 8 maanden later met een heel ander plan. Het gaat vooral om ouderen die vinden dat hun leven ‘voltooid is.’

De SP, niet mijn partij, vind deze ommezwaai ietwat vreemd. Misschien een ‘Solyent Green‘ effect! Onze Premier spreekt van “Uitlatingen SP over zelfdoding buitengewoon onsmakelijk.” U is onsmakelijk, u belooft en komt niets na. €1000.00 voor de werkenden, geen geld naar Griekenland enz. In Engeland zeggen zij over dit soort personen: “your a fraud.”

Wat ik ook onsmakelijk vond is dat uw VVD zorghervormer Hans Hoogervorst tien jaar geleden zei dat concurrentie in de zorg het eigen risico van €150,00 concurrerend zou maken. Het is tien jaar later en dit bedrag bedraagt reeds €385,00 Ik gok dat over ongeveer vijf jaar de €500.- grens zal zijn overschreden. En dan nu, nu de nieuwe verkiezingen eraan komen laat Mark Rutte via een televisiespot weten: “Ik heb een plan!”  Een plan waar hij iedereen bij wil betrekken, tenminste dat denk ik.

Meneer Rutte, ik haak bij voorbaat af. Mijn heel kleine pensioentje is al jaren niet meer geïndexeerd – ik wil als oudere wel eens en/of de dokter of ziekenhuis bezoeken, maar sta de laatste twee jaar als iemand die de zorg mijd bekend. De huisarts belt wel eens waarom ik niet meer langskom. En nu wilt u o.a. mij betrekken bij uw “ik heb een plan!” Fuck you….

Geef een reactie

